Pages

31 January 2011

lagu untuk adany

video

ADANY NGAN IBU.....

JUST FOR TATAPAN ADANY AND THE GENG
 hehehe..comel tak adany pakai tudung..ni bu la punye keje ni...petang tu panas,payung tak de.ibu bubuh tudung....adany ade muke girl2 sikit kan.


 

Adany demam...tapi tetap lasak

2 minggu lepas adany demam,batuk dan selsema....
miggu lepas pun kena demam lagi,kesian dia,dr.kata sekarang musim demam.
tapi adany ni lain,demam2 pun dia lasak gak.kalau dia betul2 tak larat, baru dia tido.dia kalau boleh,setiap minit dia memang nak main jer.
 ini lla tempat kegemaran adany bermain....bawah kerusi
 ini dia ngah tengok tv...iklan tv3 la ni
 ade la sesuatu yg dia nak ambik ni,tapi tak sampai lak
 tengok dia,masuk lagi bawah kerusi.kadang2 masuk juga bawah meja,rapi papa dia cepat2 kutip,tak sempat la mama nak snap gambar
 dia nak mula buat aksi ganas dia
 cak mama.......adany ngah gimnastik ni
 Mama takut adany buat macam,takut terkehel kepala tu,tapi dia dah biase buat.x de la nak risau sgt
 ermm cak.untuk pengetahun semua adany dah boleh duduk yer....
adany ngan tudung saji,memang tak dapat di lepaskan.

13 January 2011

Melentur buluh biarlah ari rebung

suke tengok bunga yer.ade biji2 kat bunga matahari tu kan.(jgn jadi mad bunga dah la yer)

dah bosan tengok bunga nak tengok binatang lak yer....

dany study puas2 dulu buku ni,,nnt mama bagi buku lain yer,buku dany banya lagi tau
tengok la betapa kusyuknya dany tengok gambar kucing kan.tu dok main bulu kucing la tu


Melentur buluh biarlah dari rebung nyer....betul ke?hehehe.Mama tak de la angggap dany macam rebung ,coz rebung ni kalau kite sentuh dia gatal tau.Tersangat lah miang macam bapak dia juga buluh. Adany kalau di sentuh dah x nak lepas kan.coz adany suke main tarik tudung mama kan.
Bulan 12 hari tu mama ade g kl.ade keje sikit,than pas abis keje tu ,mama singgah jap kat Pesta Buku Kanak-kanak Kuala lumpur.Mama pun x tau,kawan mama Dr.shakirah yang bagi tau.Ape lagi Mama pun suke la sangat dan tersangat la excited nak beli buku abc dan macam2 lagi untuk dany walaupun masa mam beli buku ni,adany baru 5 bulan.mesti la x reti emmbaca lagi kan,Disebabkan mama memang suka membaca tak macam papa suka main game jer jadi mama pun nak la anak mama ikut mama juga.Banyak artikel yang mama baca.Kanak-kanak yang cepat membaca dia akan lebih pandai.So ape lagi,Mama kalau boleh nak dany boleh sebut ABC masa umur 3 tahun,than 4 tahun dah boleh membaca.Mama dulu masa 5 tahun dah boleh membaca tau.Mama masuk tadika umur 4 tahun.Mama nak dany masuk tadika umur 3 tahun.boleh yer.
Dalam buku yang dany sedang baca tu,ade banyak gambar,termasuklah gambar kucing yg tersangatlah dany suke kan.Sambil tengok2 gambar tu mulut dany macam2 la bunyi.macam tau2 lak dany ngah baca buku kan.tersangat la comel anak mama ni.

ADANY 6 BULAN

MUka dany baru tido......hensem cam PAPA juga la,walapun baru bgn kan.hehhehe

tersenyum simpul...cam gaya org besar jer.....Papa& mama suke gambar ni
Nampak cam gedik pun ade.manja la kan
SORRY yer dany mama x update blog dany ni.baru jer bape hari x update kan.Mama cibuk sikit,dany tak marah kan.
Dany sekarang dah berumur 6 bulan tau.dah besar kan anak mama.kejap jer,pejap jelik2 dah nak jadi anak teruna...hehehe. sekarang adany dah pandai macam2 dah.bijak sangat anak mama
nak tau tak adany pandai ape
  1.  Makan bubur yang di blender
  2. makan roti
  3. dah boleh nak merangkak....cume lom gerak jer lagi
  4. panggil mama (x sebut mama pun,sebut hah..hah jer)  kalau mama tak layan
  5. suke tengok gambar2  kat buku 
  6. dah kenal kucing dan sggt suke bunyi kucing
  7. suke ikan (mule tgk ikan kat umah mak long)
  8. dah pandai main air dlam besen
  9. makin senang nak tido
  10. suke main tepi tikar ...

Macam2 lagi adany pandai..tapi cukup ler senanrai yg ni yer.Mama x berapa ingat sgt,jgn marah yer.
Mama harap adany akan sentiasa sihat dan membesar dengan cergasnya...dan cepat boleh memebaca

10 January 2011

ADANY DEMAM LA






salam...1 malaysia.
hari ni kan mendung jer.macam mood mama juga mendung jer.
coz adany demam + batuk + selsema = tak sihat..kesian kan.Malam tadi adany tak dpat tido pun
kejap2 bangun.pas tu nagis2.Mama ngan Papa gilir2 ribakan adany. ni 1st adany sakit dan 1st juga lah juga mama rasa menjaga anak yg sakit.agaknya dulu tok jaga mama macam ni la juga kan.Tapi demi anak tercinta,Mama sanggup lakukan ape sahaja.asalkan adany cepat sembuh dan boleh mian dengan aktif. Pagi semalam lagi mama tengok adany tak berapa sihat.masa makan kat kedai mamak, ade air hingus yg jernih kuar kat hidung adany.Sah la adany tak sihat ni,tapi masa ni adany tak demam lagi. Semalam satu hari adany tido jer.bangun kejap minum susu pas tu tido balik.Malam baru Mama bawa Adany jumpe doktor.Mama x ambik ubat jer,coz mama takut.Selsema adany teruk.Mama nak kepastian dari doktor yang adany sakit biase jer.Risau gak mama takut adany semput. Sepupu2 Adany sebelah Papa semua semput. Tapi Alhamdullillah.Adany tak de ape2.cume selsema biase jer.Masa jumpe doktor tu,adany tak nampak macam org sakit pun,aktif lain macam jer.semua nak di ambiknya kat atas meja doktor tu.sampai doktor tegur adany ni aktif.(gud boy).
Mama ingat hari ni mama x nak keje dah,nak jaga dany,tapi hari ni pak cik pisol cuti,so mama tak boleh la cuti.nanti ade orang cari susah lah kan.Mama nak dtg keje ni pun,mama tak risau sangat ,coz adany dok ngan ibu kan.Ibu jaga dany mcm ibu jaga anak dia tau....TQ ibu.

05 January 2011

KISAH ADANY DENGAN TUDUNG SAJI MAMA

HEHEHE...tengok tajuk pun mesti dany dah boleh agak kan....inilah habit dany bile balik jer dari umah ibu.dan mama kat dapur leh buat ape yg patut untuk memenuhi permintaan perut mama yang lapar ni...rebus meggi. Adany suke main tudng saji mama yg comel berwarna pink tu.Mama letak jer kat kat bawah terus dani pegi kat meja nak ambik tudung saji yang sangkut kat kerusi.Tapi dany x sampai la.mama tolong turunkan. Moh kite layan aksi dany bermain ngan tudung saji.


Mama ni cibuk la kan....orang nak mian,panggil2 lak.


kusyuk tul dia bermain...


Kepala jer atas toto,badan atas lantai.adany memang x suke main atas toto,atas lantai best ko,sbb sejuk jer kan


masa ni adany tengok mama tangkap gambar dia...nak ambik iphone la tu


ape la ade kat tudung saji tu yer,sambil main ni,mulut dia berbunyi tau.



posisi kaki tetap same,sebelah kaki jer kat lantai.sebelah lagi t erangkat.

04 January 2011

CAP @ COPIAH


Lama Mama tak update blog adany kan.Mama bz la hujung2 tahun ni.almaklumlah kan nak masuk tahun baru,kerja2 yang lame kena la siapkan smuanya.Kebetulan lak hujung minggu kita sangat padat dengan aktiviti kan.weekend minggu lepas kita balik kedah,than weekend baru ni kita g kl,coz atok kena mask IJN ade masalah jantung sikit. hari kite kat umah maklong.
Minggu ni baru mama rase tenang sikit.
Mama ni asyik cite pasal jalan jer kan,bile nak cite pasal copiah@ cap..hehehe
Mama x nak cite banyak,dany tengok jer gambar kat bawah mesti dany tau,ape citenye yer.hehehhe.
hehehe..songkok jer sempat pakai


comelkan dany ngan songkok tanpa baju


papa panggil dia....


kalau pakaikan dia cap,dah lame dia buang cap..tapi bile pakai kepiah ni,leh la tahan lama juga.


papa panggil nak pakaikan baju


tengok..anak mama ni,tido pun dia pakai songkok....hehehe lebai adany


ini lah kisah dany ngan kopiah....