Pages

10 March 2011

ADANY DEMAM LAGI

Sorry yer dany mama dah lame x update blog dany.mam sibuk tahap gaban...hehehe
banyak sangat keje skrg ni,tambahna lak,mama sekarang kena keje malam.2 minggu lepas mama
out station.

Dah 2 hari adany demam tau.kesian dany.agaknya dany demam nak tumbuh gigi kot kan,heheh. Adik arisa dah ade gigi dah,dany x de lagi.tapi x pe,org tua2 kata kalau lambat tumbuh gigi cepat leh jalan.cepat dany jalan leh kite jalan jauh kan.
Mama kesian tengok dany demam.Asyik merenget jer,mesti la tak selesa akan.Tapi dany demam pun lasak macam dany tak demam jer kan.tapi yang mama best kan,bile bagi dany makan ubat.hehehehe.
sebab ape nak tau tak?...nanti mama cite yer

muka demam ni,cian dia

ermm cak.baru nagun tido ni

marah ni,mama kejut dia bangun tido

ala...bucuk macam ni.....muke orang demam ni.

tak abis lagi mengeliat

editing by mama....photo bad mood

ni baru ceria sikit...selepas mama buat lawak.heheheh

ngantuk la mama
cepat sembuh yer

23 February 2011

AKTIVITI ADANY DI RUMAH


Adany sekarang dah pandai macam2 sekarang ni.Merangkak baru setapak dua ,skrg dah pandai panjat2 dah.kalau letak kat bawah kejap..terus ke kerusi,tak pun ke sofa.Adany cukup suka mengemas majalah2 mama kat rak tv...kalau lagi marah lagi dia


 Adany nak mula mengemas...habis majalah dan cd mama dia bawa turun dari rak

 Dia dapat CD gambar mama...mesti dia pelik,dia tak pernah tgk

 Dapat cd yang lain lagi......

 Apa lagi la yang dia nak main tu...
 Cak...mama jangan marah yer adany nak belajar membaca macam mama juga....

 Ape lak yang adany nak buat ni....

 Adany macam nak bangun kan...adany tiru gaya tok nak bangun...hehehe

 Nak ke mana lak ni


 Adany nak mula berpanjat la

 Ada jumpa wayar pula

 Suka sangat la adany bermain x berbaju macam ni

 begini lah cara adany nak pancat

Akhirnya adany berjaya berdiri

11 February 2011

Adany 1st time masuk MCd

Ini cite makan2 adany,hehehe
masa hari raya cina baru ni,geng afi balik kampung Gajah,umah opah
On the way nak tu kiteorg singgah la teluk intan,coz mama mengidam prosperety burger.
Tapi kali ni burger porsperati tak sedap mcm dulu dah,sos dia dah x pekat
Adany baru bangu tido masa sampai tu,so dia x de la meragam,elok.
Adany dah boleh duduk kan,Papa ambik baby chair untuk dia.seronok la dia boleh duduk sendiri
tak de org pegang.Adany suke la tempat org ramai,pas tu ade lak budak2 sorang 2 yg tegur dia.Mama sedap la makan kan,sbb adany dok diam.hehehe

 Adany yang terover suke,coz ramai org & dia duduk sendiri,mama x pegang

 Dah dapat kerusi.cam pelik jer adany kata

 Tengok la muka dia....suke sgt tu

 dia ketuk2 meja

 menjerit dia time ni.

 mama panggil,tapi sorang pun x layan 

Adany sukakan,nanti kite ajak papa ,pegi lagi yer.

07 February 2011

31 January 2011

lagu untuk adany

video

ADANY NGAN IBU.....

JUST FOR TATAPAN ADANY AND THE GENG
 hehehe..comel tak adany pakai tudung..ni bu la punye keje ni...petang tu panas,payung tak de.ibu bubuh tudung....adany ade muke girl2 sikit kan.


 

Adany demam...tapi tetap lasak

2 minggu lepas adany demam,batuk dan selsema....
miggu lepas pun kena demam lagi,kesian dia,dr.kata sekarang musim demam.
tapi adany ni lain,demam2 pun dia lasak gak.kalau dia betul2 tak larat, baru dia tido.dia kalau boleh,setiap minit dia memang nak main jer.
 ini lla tempat kegemaran adany bermain....bawah kerusi
 ini dia ngah tengok tv...iklan tv3 la ni
 ade la sesuatu yg dia nak ambik ni,tapi tak sampai lak
 tengok dia,masuk lagi bawah kerusi.kadang2 masuk juga bawah meja,rapi papa dia cepat2 kutip,tak sempat la mama nak snap gambar
 dia nak mula buat aksi ganas dia
 cak mama.......adany ngah gimnastik ni
 Mama takut adany buat macam,takut terkehel kepala tu,tapi dia dah biase buat.x de la nak risau sgt
 ermm cak.untuk pengetahun semua adany dah boleh duduk yer....
adany ngan tudung saji,memang tak dapat di lepaskan.